FAQ - najczęściej zadawane pytania:

Czym jest TwoiKurierzy.pl ?
TwoiKurierzy.pl to platforma wysyłkowa, dzięki której szybko i wygodne zamówisz krajowe oraz międzynarodowe usługi kurierskie w atrakcyjnych cenach.

Korzystając z usług TwoiKurierzy.pl masz pewność, że zadbamy o Twoje zamówienie na każdym etapie jego realizacji. Jeżeli pojawi się taka potrzeba, pomożemy także w procesie reklamacji. Z nami wysyłka jest pewna i bezpieczna.

Szanujemy Twój wybór, dlatego dajemy Ci możliwość korzystania z większości partnerów, takich jak DHL, FEDEX, UPS, DPD, GLS, RABEN, OCS, Poczta Polska, Rohlig SUUS, K-EX, BPS. W najbliższej przyszłości planujemy rozszerzyć ofertę o kolejne firmy.
Kto może u nas zamówić przesyłkę ?
TwoiKurierzy.pl jest przeznaczony dla firm i osób prywatnych, które regularnie i nieregularnie wysyłają paczki. Współpraca z nami daje Ci korzystne ceny u wielu przewoźników bez podpisywania umów już od pierwszej wysyłki.
Kiedy przyjedzie kurier ?
 To Państwo sugerują dzień nadania przesyłki. Niestety w niektórych przypadkach firma przewozowa nie przyjmuje zlecenia zgodnie z sugestiami Nadawcy. W takim przypadku Nadawca informowany jest drogą mailową o zmianie statusu i daty nadania przesyłki. Godzinę przyjazdu kuriera można ustalić samodzielnie kontaktując się z naszym Biurem Obsługi Klienta lub bezpośrednio z wybraną firmą kurierską.
Co w chwili gdy kurier nie zastanie mnie akurat w domu / w pracy ?
 Jeżeli kurier nie zastanie nikogo pod podanym adresem dostawy, pozostawi awizo. Znajdują się tam informacje tj.: numer przesyłki, numerem telefonu do oddziału firmy kurierskiej bądź nawet niekiedy bezpośrednio do kuriera, który doręczał przesyłkę. Paczka wraca do magazynu oczekując na powtórną próbę doręczenia. Często się zdarza, że kurier dzwoni na podany na liście przewozowym numer telefonu. Jeśli jednak nie uda mu się skontaktować z odbiorcą, bądź po prostu nie zadzwoni, paczka jest dostarczana następnego dnia roboczego. Dwukrotna nieskuteczna próba doręczenia skutkuje zwrotem przesyłki do nadawcy.
Czy jest możliwość odbioru osobistego przesyłki w oddziale firmy kurierskiej ?
 Tak, jest taka możliwość. W tym celu należy uprzednio nas o tym poinformować i zamówić dostawę z odbiorem osobistym w wybranym oddziale firmy kurierskiej. Wtedy zazwyczaj już kolejnego dnia roboczego można ją odebrać zwykle w godzinach 9.00 - 18.00. Na stronie internetowej przewoźnika znajdą Państwo dane adresowe oraz numery telefonów do wszystkich oddziałów firmy kurierskiej.
Czy kurier skontaktuję się ze mną telefonicznie przed doręczeniem przesyłki aby wcześniej poinformować ?
Niestety, nie jeśli nie została wykupiona usługa „preawizacji przed doręczeniem”. Jedyna firma w której usługa ta działa to firma DHL. W pozostałych firmach zależy to tylko i wyłącznie od dobrej woli kuriera, który takiego przymusu nie ma. Jednakże większość kurierów ma świadomość, iż lepiej zadzwonić niż nie dostarczyć przesyłkę, za którą nie otrzymają zapłaty. Aby uprościć dostarczenie zamówionych produktów i ułatwić kontakt, na każdym liście przewozowym podajemy numer kontaktowy, ( dlatego tu równie ważne jest, aby o nim nie zapominać przy składaniu zamówienia).
Jak sprawdzić gdzie jest moja przesyłka kiedy tracking na stronie nie działa ?
 Przesyłkę można również śledzić bezpośrednio na stronie wybranej przez Państwa firmy kurierskiej podając numer listu przewozowego na którym została wysłana przesyłka. Można również skontaktować się bezpośrednio z wybraną firmą kurierską lub naszym Biurem Obsługi Klienta, który pomoże w ustaleniu losów przesyłki.
Waga gabarytowa - definicja i jak liczyć
Waga przestrzenna
Można wysłać dużą i lekką przesyłkę, której waga przestrzenna przekracza wagę rzeczywistą. W takim przypadku koszt przesyłki zostanie obliczony na podstawie przestrzeni, którą przesyłka zajmuje w samochodzie.

Obliczanie wagi przestrzennej
długość (cm) x szerokość (cm) x wysokość (cm) / 4 000 = kg dla DHL, 6000 = kg dla OPEK, GLS, dla K-EX  D x S x W / 10.000 = kg
stosujemy przelicznik objętościowy 1 m3 = 250 kg.
Przy kalkulacji ceny za transport obowiązuje wybór wyższej wagi
(rzeczywistej lub wolumetrycznej).

Dla przesyłek do 2 kg dla serwisu świadczonego przez firmę GLS maksymalne wymiary wynoszą : długość 60 cm x szerokość 25 cm x wysokość 15 cm - jednak nie więcej niż 2 kg liczone z wagi gabarytowej.
Czy zmiana wagi lub wymiarów może spowodować zwiększenie ceny ?
 Tak, ponieważ cena za paczkę uzależniona jest od wagi i wymiarów paczki. Zmiana tych parametrów może spowodować zarówno zwiększenie jak i zmniejszenie ceny przy niższej wadze lub wymiarach. Doradzamy aby każdorazowo podawać dokładne wagę [kg] i wymiary [cm].
Została mi naliczona dopłata do paczki, dlaczego ?
Zlecając przesyłkę została przez Państwa podana waga i wymiary przesyłki. Jeśli któreś z parametrów zostały zaniżone lub zabrakło informacji o nieregularnych kształtach lub zawartości przesyłki firma kurierska ma prawo wycenić ponownie przesyłkę zgodnie z rzeczywistymi parametrami i doliczyć różnicę, którą będzie zobligowany pokryć płatnik przesyłki. Brak zapłaty może skutkować nieterminowym doręczeniem przesyłki a w przypadku braku wpłaty wstrzymaniem przesyłki.
Nietypowa i duża paczka w UPS
 Z powodu dodatkowych czynności przewozowych wymaganych z naszej strony oraz, w konsekwencji, możliwych opóźnień w realizacji dostawy takich przesyłek, UPS nie zapewnia w ich przypadku gwarancji zwrotu pieniędzy. UPS nie zwraca zatem opłat za wysyłkę, jeżeli przesyłki podlegające opłacie za dodatkową obsługę nietypowych przesyłek lub dodatkowej opłacie za dużą paczkę lub dodatkowej za paletę niewymiarową nie zostały dostarczone w ustalonym terminie.
Czy cena jaką widzę na stronie jest końcowa? Czy trzeba liczyć się jeszcze z jakimiś dopłatami?
 Wycena przesyłki dokonywana na stronie twoikurierzy.pl dokonywana jest na podstawie wymiarów i wagi i jest ceną podstawową, bez usług dodatkowych. Po podaniu kwoty ubezpieczenia i/lub kwoty pobrania zostanie podana cena wraz z opłatami za usługę ubezpieczenia i/lub pobrania. Jeżeli zleceniodawca chciałby skorzystać z innych usług dodatkowych musi liczyć się z opłatami dodatkowymi.
Kiedy mamy do czynienia z przesyłką niestandardową ?
Paczka niestandardowa lub niesortowalna, to taka która wymaga szczególnej obsługi podczas procesu transportu.

Można wyróżnić kilka podstawowych kryteriów, które mają wpływ na uznanie paczki za niestandardową:

* wymiary przekraczające parametry paczki standardowej (długość oraz suma boków lub suma długości i obwodu)
* nieregularny kształt, który może utrudniać transport
* wystające elementy, mogące ulec uszkodzeniu lub spowodować uszkodzenie innych przesyłek
* rodzaj opakowania, które utrudnia transport, zwłaszcza pod kątem pracy automatycznego sortera (stąd funkcjonujące równie często określenie paczki niesortowalnej)
* zawartość przesyłki, która również może być podatna na uszkodzenia lub powodować inne zagrożenia podczas zwykłych czynności transportowych
* ciężar paczki powyżej 30-31,50 kg (zależne od firmy)

O ile pod względem zawrtości, kształtu czy rodzaju opakowania, większość firm stosuje podobne kryteria, to pod względem wymiarów rozpiętość jest bardzo duża. Wymiarem mającym najważniejsze znaczenie jest długość i tak paczka standardowa to paczka o długości nie większej niż:

120 cm - FEDEX
140 cm - DHL, K-EX
175 cm - DPD
180 cm - GLS
Czy jest pobierana opłata za dostarczenie przesyłki do osoby prywatnej ?
Nie pobieramy opłaty za odbiór ani dostarczenie do osób prywatnych.
Na czym polega przesyłka za pobraniem ?
 W momencie nadania przesyłki nadawca określa kwotę, którą chce otrzymać od odbiorcy jako zapłatę za wysyłany towar. Kurier doręczając taką przesyłkę pobiera od odbiorcy określoną kwotę, z której w tym samym dniu rozlicza się w kasie firm kurierskiej, a następnie ta przelewa należność na konto bankowe nadawcy.
UWAGA !!! Kurierowi nie wolno wydać takiej przesyłki przed tym jak odbiorca za nią zapłaci i potwierdzi odbiór! Wynika to zarówno z regulaminów każdej z firm jak i nadrzędnego wobec nich prawa przewozowego. Aby otworzyć przesyłkę odbiorca musi ją najpierw formalnie przyjąć, a więc potwierdzić odbiór podpisem oraz uregulować wszelkie należności ciążące na przesyłce.
Czy można sprawdzić zawartość przesyłki oraz stan towaru przed zapłatą należnej kwoty pobrania ?
 Niestety, ale nie ma takiej możliwości. Takie reguły mają prawie wszystkie firmy kurierskie. W chwili doręczenia kurier będzie wymagał uiszczenia opłaty oraz pokwitowania odbioru przesyłki. Jednakże, każdy odbiorca ma prawo zażądać obecności przy otwieraniu przesyłki i sprawdzeniu jej zawartości. Musi się to jednak odbyć tuż po dostawie. Jeżeli zostanie zauważony jakikolwiek brak bądź defekt towaru, należy spisać protokół szkody.
Kiedy zostaną zwrócone pieniądze za pobranie?
 W zależności od wybranej firmy kurierskiej, która realizuje zlecenie, zwrot pobrania trwa do 10 dni roboczych w DHL i nawet 21 dni roboczych w pozostałych firmach kurierskich. czasem warto skorzystać z usług Przewoźnika proponującego nam szybszy zwrot pobrania.
Czy można przewozić artykuły spożywcze i alkoholowe ?
Wszystkie firmy kurierskie zgodnie wskazują, iż artykuły spożywcze, napoje z alkoholowymi włącznie są towarami wyłączonymi z przewozu w transporcie krajowym jak i międzynarodowym. Można jednakże, przesłać niewielką ilość artykułów suchych hermetycznie zapakowanych o dłuższym terminie przydatności do spożycia (oprócz napojów). 
Czy mogę zlecić wysłanie paczki za granicę ?
Tak, można nadać przesyłkę międzynarodową za naszym pośrednictwem. Oferujemy szybkie i tanie przesyłki kurierskie do krajów Unii Europejskiej. Po wypełnieniu formularza należy wycenić paczkę i zamówić kuriera. Czas tranzytu PCD uzależniony jest od kraju przeznaczenia. Tabela terminów realizacji usługi w cenniku danego przewoźnika.

Ciężar pojedynczej paczki nie może przekroczyć 30 kg dla DPD i 50 kg dla GLS. Maksymalna długość krawędzi opakowania to: DPD 175 cm, GLS 200 cm. Przesyłki w GLS nie można ubezpieczyć, w DPD ubezpieczenie w cenie paczki do 5.000 powyżej 5.000,00 zł do kwoty 300.000,00 zł – 0,2% zadeklarowanej kwoty na każdą paczkę.
Zarejestrowałem się w Panelu Klienta, jak mam zlecić przesyłkę?
 Proszę wejść w zakładkę ‘moje finanse’ i dodać kwotę jaką chcieliby Państwo doładować saldo, następnie zostaniecie przekierowani do swojego konta bankowego skąd przez PayU lub PayPal będzie możliwość doładowania salda w Panelu Klienta.
Dlaczego nie mogę wypełnić formularza zgłoszeniowego? Wciąż wyskakuje mi jakiś błąd.
 Prosimy o uważne czytanie pojawiających się komunikatów. Najczęstsze błędy przy wypełnianiu formularza to brak wpisania zawartości przesyłki, wpisywanie nieaktualnej daty, błędy adresowe.
Zasady i dokumenty dokonania odprawy celnej dla przesyłek kurierskich
Szanowni Państwo,

Poniżej przesyłamy informacje odnośnie zmiany zasad dokonywania wywozowych zgłoszeń przesyłek kurierskich.

Przypominamy, że 7 stycznia 2011 roku weszły nowe zasady dokonywania wywozowych zgłoszeń przesyłek kurierskich, zgodnie z brzmieniem paragrafu 20c Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 grudnia 2010 roku zmieniającego Rozporządzenie w sprawie szczegółowych wymogów, jakie powinno spełniać zgłoszenie celne (DZ.U. 244 poz.1629).

Wszystkie przesyłki powyżej 22 euro podlegają indywidualnej odprawie celnej.

Do przesyłki prosimy dołączyć następujące dokumenty:

· dwie oryginalne faktury (Pro-Forma lub handlowa/Commercial), w tym jedna w języku angielskim lub języku kraju docelowego oraz jedna faktura w języku polskim;
· Upoważnienie dla Agencji Celnej (pobierz tutaj) z dołączoną kopią wydruku regionu, kopią dokumentów firmy (aktualny wyciąg z rejestru handlowego). Jeżeli mają Państwo aktualne upoważnienie do odprawy, także jego numer;
· Wniosek / Zlecenie - do odprawy w WAW i WRO, (w innych Agencjach Celnych nie jest wymagany). 
· Oświadczenie Klienta dotyczące nadania przesyłki dotyczące towarów podwójnego zastosowania (Oświadczenie H/V i ECX) 

Ponadto firma musi mieć aktualny numer EORI (Wspólnotowy System Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych).

Uprzejmie informujemy, że każde pełnomocnictwo udzielone agencji celnej wymaga rejestracji w Urzędzie Miasta.

Oplata skarbowa za rejestrację upoważnienia wynosi 17 PLN.

Aby przyspieszyć rejestrację oraz odprawę przesyłki Przewoźnik uiści wyżej wymienioną opłatę skarbową w Państwa imieniu we właściwym Urzędzie Miasta. Następnie zostanie dla Państwa wystawiona faktura z tytułu rozliczenia rejestracji Upoważnienia.

Podstawa prawna opłaty: Dziennik Ustaw z 2006 r. Nr 225 poz. 1635 
Jakie formy płatności oferujecie ?
Możesz zapłacić z góry przez PayU (kartą lub e-przelewem) albo przelewem po otrzymaniu faktury VAT. Jeśli wybierzesz wpłatę z góry, rozpoczniemy realizację twojego zamówienia po otrzymaniu wpłaty. Zwykle trwa to 1-5 min. 

Aby rozliczać się przelewem po otrzymaniu faktury, prześlij nam skany dokumentów rejestracyjnych firmy (nadanie NIP, REGON oraz KRS lub wpis do EDG). Nasz adres: handlowy@twoikurierzy.pl. Przygotowujemy również możliwość płatność przez PayPal.
Czy otrzymam fakturę za usługę/i ?
 Oczywiście, ale pod warunkiem zaznaczenia takiej opcji w trakcie składania zamówienia oraz wpisaniem danych potrzebnych do wystawienia faktury. Faktura wówczas wysyłana jest po 7 dniach na adres e-mail podany w zgłoszeniu.
Informacje dotyczące przesyłek wysyłanych za pośrednictwem DPD do Norwegii.
Instrukcja dotycząca przygotowania wszystkich dokumentów.

Jeżeli towar nie jest na sprzedaż i jego wartość nie przekroczy 100€ to wymagane jest dostarczenie nam tylko faktury proforma oraz oświadczenia z załączenia (odprawa indywidualna) . Jeżeli wartość będzie większa to będziemy też potrzebowali upoważnienia dla agencji celnej wraz z dokumentami firmy wyszczególnionymi na trzeciej stronie upoważnienia.

Jeżeli natomiast towar jest na sprzedaż to automatycznie potrzebne nam są następujące dokumenty:
-faktura handlowa (oryginał i 4 kopie)
-upoważnienie ( wraz z kopią dokumentów firmowych: NIP, REGON oraz KRS)
-oświadczenie do odprawy (oświadczenie - odprawa indywidualna)

Kilka ważnych uwag:
- Wszystkie dokumenty do odprawy celnej muszą mieć wydrukowane imię i nazwisko osoby upoważnionej do podpisania lub pieczątkę imienną. Podpisy muszą być czytelne i muszą zawierać imię i nazwisko osoby upoważnionej do podpisania.
- Dokumenty (faktury) wkładane do przesyłek muszą zawierać te same dane, co dokumenty do odprawy celnej. W przypadku rozbieżności urząd celny nakłada wysokie kary.
- Upoważnienie i karta informacyjna eksportera – na upoważnieniu musi podpisać się osoba widniejąca w KRS-ie/wpisie do ewidencji i mogąca reprezentować firmę .
- Faktury muszą być wystawione według załączonych instrukcji.


W związku z wymogiem rejestracji upoważnień i zgłaszania do PDR-u , wymagane jest:
Przesłanie do nas oryginalnego upoważnienia w dwóch egzemplarzach z potwierdzeniem dokonanej wpłaty w kwocie 17 PLN na poniższe konto :

Urząd Dzielnicy Włochy m.st. Warszawy
Nr Konta 77 10301508 0000 0005 5003 5049
po jego otrzymaniu rejestrujemy upoważnienie w naszym systemie po czym jeden oryginał odsyłamy do Klienta i na jego podstawie Klient może zgłosić naszą firmę do PDR-u.

EORI:

W związku z wymogami dotyczącymi wysyłki do krajów pozaunijnych, musimy wiedzieć czy firma posiada numer EORI. Poniżej link ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi tego numeru. Bez tego numeru nie jesteśmy w stanie dokonać zgłoszenia celnego. Taki numer Klient uzyskuje zgłaszając się do najbliższego Urzędu Celnego.

http://www.e-clo.pl/files/eori/

Czy odprawa celne w GLS ? Jeśli tak to jakie dokumenty ?
Do odprawy celnej potrzebujemy od Państwa faktury (dołączyć ją w przyldze do paczki). Jeśli przesyłka jest niskowartościowa (poniżej 22 EUR, próbki, dokumenty itp.) to wystarczy nam faktura proforma, a przesyłka przechodzi uproszczoną odprawę.

Jeśli wartość towaru jest wyższa od 22 EUR to potrzebujemy faktury handlowej, a przesyłka musi przejść pełną odprawę celną.
Firma GLS współpracuje w kwestii odpraw z Agencją Celną Raben. Jeśli chcą Państwo odprawić się w tej Agencji Celnej to potrzebne jest upoważnienie.
W zakładce „Inne dokumenty” wzór takiego upoważnienia (na drugiej stronie upoważnienia są wypisane dokumenty, które trzeba do niego dołączyć), oraz oświadczenie dotyczące upoważnienia.

Prosimy o ich dosłanie mailowo, a oryginały (w 3 egzemplarzach) proszę wysłać do AC Raben (dołączyć w przyldze do paczki).
Jeżeli współpracują Państwo z inną Agencją Celną, paczki mogą być odprawione przez nią, a nam proszę wtedy dosłać tylko dokument MRN wraz z fakturą.

Wskazówki do faktury PRO-FORMA.pdf
Faktura pro-forma jest wystawiana dla potrzeb statystycznych Urzędu Celnego, przy wysyłce przedmiotów, które nie są traktowane jako dokumenty przez służby celne i nie są wysyłane na sprzedaż (a więc np. prezenty, wzory, próbki itp.). Dokument ten nie jest drukiem ścisłego zarachowania.

WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE WYSTAWIANIA FAKTURY PRO-FORMA
Przygotowując fakturę pro-forma należy pamiętać o następujących zasadach:
• faktura musi być wydrukowana (nie wypisana odręcznie), nie wolno kreślić i używać korektora;
• faktura musi posiadać swój numer, który również nie może być napisany odręcznie;
• muszą być podane dane adresowe nadawcy oraz koniecznie numer telefonu
• musza być podane dane adresowe odbiorcy oraz koniecznie numer telefonu
• w przypadku adresowania przesyłek do osób prywatnych w Norwegii, koniecznie jest podanie numeru ID odbiorcy (odpowiednik polskiego numeru PESEL)
• opis wysyłanego towaru musi być podany w dwóch językach: polskim i w języku kraju docelowego (ewentualnie angielskim);
• opis towaru musi być precyzyjny (nie używa się sformułowań ogólnych typu: materiały reklamowe, prezent, próbki itp.; należy podać nazwę wysyłanych towarów);
• opis towaru musi być zrozumiały (tzn. nie używa się kodów / oznaczeń katalogowych producenta lecz nazwę);
• w opisie towaru należy wymienić wszystkie wysyłane pozycje (rzeczy) i określić ich wartość jednostkową (jednej sztuki) oraz wartości sumaryczne;
• na fakturze powinien znaleźć się kod taryfy celnej oraz kraj pochodzenia wysyłanego towaru. Kod celny można odszukać na stronach:
http://isztar.mf.gov.pl/isztar/taryfa_celna/web/textualsearchform_PL?Year=&Month=&Day=

• należy podać kod waluty w której deklarowano wartość, (np. euro – kod EUR, dolar USA – kod USD); wartość najlepiej deklarować dolarach USD
• nie deklaruje się wartości 0,00 (zero); określenie brak wartości handlowej nie jest akceptowane
• warunki dostawy (INCOTERMS 2011) TERMS OF DELIVERY: DAP ………. - (w miejsce kropek proszę wstawić miejsce doręczenia paczki, np. Oslo );
• należy przygotować oryginał i min. 4 kopie z oryginalnymi podpisami i pieczęciami firmowymi; jeżeli nadawca nie ma możliwości wydrukowania faktury na papierze firmowym wówczas należy umieścić pieczątki na górze i na dole dokumentu.

Wskazówki dotyczące wystawiania faktury handlowej do odprawy eksportowej
Wymagane jest aby na fv umieszczone były poniższe informacje:
· Nadawca: nazwisko (nazwa), kompletny adres, numer NIPu;
· Odbiorca: nazwisko (nazwa), kompletny adres (jeżeli adres dostawy jest inny niż adres nabywcy to też powinien być wyszczególniony w uwagach jako delivery address); oraz dane osoby kontaktowej wraz z numerem telefonu i faxu;

W przypadku adresowania przesyłki do osób prywatnych w Norwegii wymagany jest również numer ID klienta (odpowiednik polskiego numeru PESEL)

· Numer faktury i data wystawienia;
· Numer EORI;
· Dokładne określenie zawartości wraz z numerem taryfy celnej. Kod celny można odszukać na stronach:
http://isztar.mf.gov.pl:7080/taryfa_celna/web/textualsearchform_PL?Year=&Month=&Day=
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/tarhome_pl.htm .

Wysyłany towar powinien być opisany precyzyjnie i jednoznacznie w dwóch językach (polski i obcy, tj. angielski lub język kraju docelowego). Każda pozycja musi zostać wymieniona na fakturze oddzielnie.
· Waga netto i brutto
· Kraj pochodzenia. Jeżeli jest preferencyjne polskie pochodzenie należy umieścić na fakturze taką formułkę i się pod nią podpisać:
Eksporter produktów objętych tym dokumentem deklaruje, że z wyjątkiem, gdzie jest to wyraźnie określone, produkty te mają preferencyjne polskie pochodzenie.
The exporter of the products covered by this document declares that, except where otherwise clearly indicated, these products are of Polish preferential origin.

Jeżeli wartość towaru na fakturze, który ma preferencyjne pochodzenie przekroczy 6000€, to wymagane jest też dostarczenie nam Deklaracji pochodzenia EUR1, którą wystawi Państwu najbliższy Urząd Celny.

· Warunki dostawy (INCOTERMS 2011) - DPD Polska przyjmuje do transportu drogowego przesyłki na warunkach dostawy DAP+ miejsce dostawy. Oznacza to, że nadawca pokrywa koszty transportu .Podatek VAT naliczony przy imporcie do kraju docelowego oraz ewentualne cło opłaca odbiorca. Jednak w przypadku odmowy uregulowania opłat podatkowych przez odbiorcę DPD Polska zastrzega sobie prawo obciążenia zleceniodawcy tymi opłatami.

Przy tych warunkach dostawy należy wyszczególnić koszt transportu jako oddzielną pozycję na fakturze.

Muszą być dołączone do przesyłki 4 egz. faktury VAT, wszystkie ostemplowane i oryginalnie podpisane.

U nas zamówisz
tanią przesyłkę w:
Strona główna Regulamin Cenniki Inne dokumenty FAQ Polityka prywatności Polityka plików cookie Reklamacje O firmie Kontakt Mapa strony
Serwis TwoiKurierzy.pl prowadzony jest przez firmę BPS. Wszelkie prawa zastrzeżone © 2007/2018
domeny, hostingprojektowanie stron www - witryny.net